Wednesday, May 26, 2010

FB vs UMMA-United

Assalamualaikum...


Alhamdulillah... peperiksaan aku tinggal lagi satu paper je esok. tapi paper tadi macam aku banyak goreng je... huhu~ nasib baik semua yang aku baca keluar. bolehlah jawab semua tapi ada sikit-sikit lupalah.

haa... semalam aku baru je berkenalan dengan laman web sosial baru ni UMMA united.com. 'uu' ni juga merupakan laman sosial lebih kurang FB jugalah. aku tertarik kat laman ni sebab ia lebih bersifat islamik. aku difahamkan orang yang buat laman ni pun orang islam (Emmanuel-Yamin Dubuc). lagipun kita tahukan macam-macam cerita pasal FB. ada baik ada buruknya dan ada yang cerita FB ni senjata orang yahudilah. aku rasa semua orang tahu. kalau search google pasal facebook ni memang nanti ada cerita yang memang diorang tengah kumpul maklumat pengguna FB. (senang-senang je mereka nak serang kita)

aku rasa dah sampai masanya kita berubah arah kepada UMMA united ni. tapi ingat! ini laman islamik, jadi janganlah upload gambar yang bukan-bukan macam nak bagi siapa tengok ntah. boleh kan? nak post apa-apa pun kalau boleh ke arah islamik sikit. tak payahlah hantar post cintan-cintan dunia yang tak membawa faedah kat orang yang nak baca tu nanti. kalau bukan kita orang islam yang yang nak islamikkan benda ni, siapa lagi? fikirkanlah...


*mungkin dah sampai masanya umat islam bersatu.

No comments:

Post a Comment