Saturday, November 20, 2010

senyum kambing =)

Assalamualaikum...

perkara yang aku suka nak elak bila bersembang dengan mak dan bapak aku adalah soal jodoh. tapi hari ni dalam perjalanan pulang dari kenduri kat ipoh tiba-tiba mak aku tanya pasal perkara ni. berpeluh jugak aku nak menjawabnye. silap hari bulan boleh terbabas kereta yang aku pandu tu.

jadi, sesi luahan perasaan aku buat kat facebook. status aku berbunyi begini:


soalan yg cuba dielak oleh anak~mak: yudin dah ada ke belum?
anak: belum mak.. malas pk.. ‌:)]‌


klik untuk tumbesaran


biasalah kalau keluar status mesti kita harapkan respon, betul tak? tapi tak sangka pulak respon yang diterima boleh buat aku tersenyum sampai ke telinga.

aku ada salin balik hasil buah fikiran dan kritikan yang telah aku dan kawan-kawan aku bincangkan.


    • Zafirah Tazini mak:kalo cmtu,meh mak tlg carikan..mak dh ade dh snarai pjg ni,kamu pilih aje yg mane bekenan =)
      4 hours ago · 
    • Penarik Beca Yudin- dulu ada mak tp skrg dh xda..gegege
      3 hours ago · 
    • Wan Dalilah yudin:baiklah mak.mak pilih jelah.yudin terima je.yudin tak kesah.. =)
      3 hours ago · 
    • Mohd Wakiyuddin Rosnan rara: yudin: baek mak.. mane list tu mk? meh yudin pilih... nk semua! ekeke...
      PB: agaga... usah dikenang...
      lily: eh.. bukan aiman ke yg x kesah? yudin kesah.. hihi
      3 hours ago · 
    • Siti Azlin Iris mak : yudin nk yg mcm mne?nt mak crikan.
      yudin : yudin nk yg mcm heroin hindustan ade tak mak?haha
      3 hours ago · 
    • Penarik Beca Mak... Yg dulu pun mcm hndustan juga tp ckit2la.. Agaga
      3 hours ago · 
    • Mohd Wakiyuddin Rosnan alin> mak: lebih dr hindustan.. nk ke?
      yudin: erm... tgkla...

      PB> yudin: alamak yg dulu tu.. erm.. erm.. haha!
      3 hours ago · 
    • Siti Azlin Iris mak:klau mcm tu kite cri kat India jer lah.nk?
      yudin: blh jer mak.yudin sgup.gagagagaga
      3 hours ago · 
    • Mohd Wakiyuddin Rosnan yudin: xnkla.. nanti lawa sgt.. bkn mk ckp klu bole ckgu gk ke?
      mak: aah ek.. (pnin2...)
      3 hours ago · 
    • Hazizi Amirh mak tolon la carik tuk den ni ha! den byk keje nk buwek kat skola!
      3 hours ago · 
    • Siti Azlin Iris mak:mana mak nk cri ckgu yer.
      yudin: yudin cri sndri la mak.huhu
      3 hours ago · 
    • Mohd Wakiyuddin Rosnan jiji> mak: ekau nk mak carik mano eh?

      alin> mak: laa.. awat x ckp awal2?
      yudin: sj wt gempak.. hehe
      3 hours ago · 
    • Hazizi Amirh sepanyol!
      3 hours ago · 
    • Mohd Wakiyuddin Rosnan mak: omak jaohnyo!
      3 hours ago · 
    • Hazizi Amirh jiji: nk buek mcm mano mak.. org meleysie juai mahal! nk hntaran beribu2.. yg berpoloh ribu pon ado! penin den pk!
      2 hours ago · 
    • Siti Azlin Iris mak: xpe,mak doakan yudin dpt yg solehah, baik, cntik tertarik menantu mak memg dabom.huhu
      yudin: trime ksh mak..mge2 mcm tu la..gagaga
      2 hours ago · 
    • Mohd Wakiyuddin Rosnan jiji> mak: padan muko ekau.. ekau nk ekau cari sndri. ekeke...

      alin> yudin pun berlari-lari anak ke bilik dalam keadaan malu2 kucing..
      2 hours ago · 
    • MisSenget Nget mak: yudin..ko keje elok dl..ewah2..mak tny sepatah...seribu patah kamu jwp ek~~...
      2 hours ago · 
    • Mohd Wakiyuddin Rosnan yudin: tapi mak.... ahh.. tidakk!!
      2 hours ago · 
    • Siti Azlin Iris yudin berkata dlm hati : mcm crite kuch2 hota hai la plak lari malu2 meow.haha
      2 hours ago · 
    • Mohd Wakiyuddin Rosnan haha.. bestnye crite... tmbh sket.. ~ sambil menggigit ibu jari (berangan jd shah rukh khan..)
      2 hours ago · 
    • Atiey C't x pe..ssh2..akk ada calunnye
      2 hours ago ·  ·  1 person
    • MisSenget Nget mak: yudin...td kate nk pi kenduri?? bila nk pi ni?
      2 hours ago · 
    • Mohd Wakiyuddin Rosnan kak ati: haa? eh akak jgn.. sape2? (hehe.. smgt plak)

      miss: adek dh pggl tu.. jp2.. hehe
      2 hours ago · 
    • Atiey C't betui laa..brmnt tk? hehe..ke nk mak cr kn gk?
      2 hours ago · 
    • Mohd Wakiyuddin Rosnan alamak sy sgan la kak.. hurm.. klu bole mk tu pilihan terakhir la.. uhuk3..
      17 minutes ago · 
    • Atiey C't ish2..sgn lk. malu2 kcg tu..kl sgn x yh laa..hehe
      8 minutes ago · 
    • Mohd Wakiyuddin Rosnan erm.. sape orgnye kak? name sape? duk mane? ekeke.. (smgt la plak..)
      5 minutes ago · 
    • Atiey C't aik..smgt lk..hehe..betui ke main2 nk knl ni?? hehe
      2 minutes ago · 
    • Mohd Wakiyuddin Rosnan alamak serba slh plak.. sy sganla nk gtau sini.. sesuai ke dgn sy? sy ni dh la ntah pape je.. huhu


setakat ini, itu je hasil perbincangan kami. terkejut tak? kawan-kawan aku memang ramai yang 'gila-gila' sikit. tapi memang sempoi~ siap ada seorang cikgu/ustazah nak carikan aku calon lagi. malu tapi mahu kot... perasaan aku? takut, risau, banyak persoalan timbul, sesuai kah? patut kah? sanggup kah? tapi macam gelojoh sangat pun ada. kenal-kenal dulu boleh tak kak? huhu...

baiklah, untuk lain-lain hanya takdir yang menentukan. aku bukanlah berharap sangat tapi kalau ada jodoh apa salahnya. ekeke... adakah ini jodoh aku? waa... kalau ye kena beritahu mak akulah macam ni. malu seyh! kalau korang kat tempat aku, agak-agaknya apa korang akan buat ye? 





*buat pengetahuan korang kakak tu memang baik sangat-sangat. tenaga pengajar sesi petang di sekolah terakhir aku praktikum semester lalu. segannya... sesi petang, so jaranglah jumpa. tapi kakak ni spoting!
*aku muda lagi... baru 22 tahun. tapi kadang-kadang aku pelik budak-budak baru 15 tahun dah bercinta. muda lagi pun ada. haish~ bak kata pensyarah: salah cikgu tu... (akulah cikgu.)
*soalan cepumas ni memang selalu mak aku tanya kalau aku balik kampung. so tak salahkan kalau aku luahkan kat blog. hehe... sorry readers!

7 comments:

  1. pergh..ku org first komen! *bangga*

    sabar ye en.yudin. actually kita serupa. wlupun ku ni masih muda. adess. tiap kali raya mst dia tanya; tanak bawak "bf" dtg umh ke, adik?

    (-.-") jodoh tak kemana, mak.

    yeah!

    ReplyDelete
  2. dia i mean my mom. lpa nk mention.

    ReplyDelete
  3. @shada wentz tu la.. xpe shada muda lg.. rleks je dulu.. aku yg 22 pon rleks je.. ekeke

    ReplyDelete
  4. same goes to me, nak pula enna ni pompuan kan..haha :)

    ReplyDelete
  5. @Enna Banana ekeke.. nape smue cter lebih kurang ni? sabo je la ek.. hehe

    ReplyDelete
  6. bile umur pangkalnye no 2, normal la tu dpt soalan mcm tu..haha~
    tapi 22 mude amat kot klu nak kawen,lagi2 lelaki, xke?

    ReplyDelete
  7. @nadiah fatin mude amat seyh.. kawin xdela.. ber'calon' mgkin.. tp msti trget kawin kn? sape xnk srius relationship.. sdangkn dak skola rndh pon bercintauerkk... hehe

    ReplyDelete