Friday, August 7, 2009

Alhamdulillah....


syukur ke hadrat ilahi kerana dapat gk wt blog ni.
takot... risau... seronok... macam2 la.
ni la 1st time aku berjinak-jinak dengan dunie penulisan blog ni.
tujuan aku wt blog ni sbb aku nk berubah.
bukan senang nak berubah.
dengan harapan lpas je aku wt blog ni aku jd lebih rajin.
lebih dekat ngn tuhan yg aku sering kali aku lupekn.
mungkin ni slh satu carenye. mane tau kn.
hanya orang yang mengenali aku je tau cane aku ni.
dalam idop ni aku percaye matlamat kite ni satu je...
mencari keredhaan Allah dalam semue perkara yg kite wt.
dugaan, cabaran n rintangn tu bnde yg wajib kite lalui. orang kate bnde biase la.
persoalannya pernahkah kite nk berubah?
xnk ckp orgla. pernah x aku nk berubah? ntahla...
setelah memikir panjang aku mmg sdr idop ni mmg bnyk pilihan.
nk berubah? "mase mude enjoyla... nanti dh tue baru berubah..",
assignment? " ala.. anta mggu dpan. ade mase 6 ari lg nk wt..."
berjimat? "rlieksla... elaun bnyk lg... stakat rm300 tu apela sgt..."
bnde2 cmnila yg sering bermain dlm fikiran aku.
stiap kali satu2 bnde baek tu aku nk wt msti bnde2 cmni yg kua kt kple otak aku. ya Allah! lemah sgt ke aku ni?
cm sorg ustz ni ckp...
kalau nk berjaye ltakkn diri kite dlm keadaan xde pilihan...
cmne tu?
contoh... assignment...
mggu dpan nk anta.
kebiasaan: "ala.. ade mase smggu lg... sok bley wt."
ni yg sll aku pk. nape aku sll cmni ek? nape aku suke ltakkn diri aku dlm keadaan bnyk pilihn.
x boleh ke tros wt je.
mcm2 care Allah nk uji kite. sdarla...
alangkah baiknya: "ish.. aku kene wt ari ni gk. klu x nti bertangguh keje aku"

...

stakat ni je kot utk permulaan.
harapan pasni aku boleh commit ngn bnde ni.
arap2 bnde ni bole jg peringtn kt aku utk bnde2 yg aku sll lupe.
maaf psl bntuk penulisan yg truk ni. i'll improve!

No comments:

Post a Comment