Sunday, August 9, 2009

sabak yg jao...

Alhamdulillah...
dpt gk aku blk mggu ni... lme gk dh x blk.
dkat 2 bln... fuh... bjet cbuk la tu.. haha.
mmm... ari ni merupakan satu pengalaman blk yg x dpt aku lupekn.
rasa sabak tu cm jao sgt..
ok nk pndekkn cte...
ari sbtu lpas aku blk kg... nek moto kpcai aku tu la...
mmm... smlm... hehe.
ok... ptg td aku blk awl gk la sbb tkot ujan.
dlm kol 3.45pm aku dh grak.
sblom blk tu salam dulu mk bpk ngn adk2 yg kt umah.
mk sruh tgk nenek kt sblh umah tu.
mk ckp dh mkin uzur. terkejot aku...
jadi aku pon ziarahla nenek(embah in javanese)skjp.
aku xley lme2.. jmpe jp sembg2 pstu mintk diri.
ok..
sblom grak aku smpt berlawak ngn mk jp sbb ari nk ujan...
"klu ujan kt sabak udin berenti la kt sabak je... hehe"
destinasi 1
stesen minyak (sabak bernam)
aku terpakse berenti serta merta sbb ujan tibe2 je turun ngn lebatnye.
dlm 20 min gk aku tggu sne. smpt bli surat kaba sinar jd peneman.
aku troskn perjalann setelah lbey kurg 20min kt situ.
nek moto sorg2 mmg mebosankn.
tp mse tu la aku bnyk pk mse dpan aku.
haha..
skali lagi aku kene ujan. lbey kurg 5km dr bndr teluk intn.
aku berenti lg kt kdy moto tpi jln.
kebetulan ari ni ahd... so bnyk kedai tutup.
dlm 10min ujan rede aku troskn perjalanan.
lpas sket bndr teluk intn skali lg aku kene ujan..
cpt2 aku cari tmpt berteduh..
kebetulan ade kedai mkn.
ape ntah namenye tp aku smptla bli mee rebus ngn teh O pns.
sjuk xyh ctela..
dh abes mkn tu ujan pon berentila..
jm dh dkat kol 5.30pm.
aku sggh kt msjd kg bahagia kt teluk intan tu utk solat.
troskan perjlanan dlm kol6.
bile dh nk smpy kt kampar tu aku tgk cm nk ujan je kt dpan.
kebetulan dh smpy kt tesco kampar.
aku sgghla bli brg umh jp.. hehe.
dlm kol7 baru kua dr tesco tu...
aku amek mase dlm sjam gk baru smpy umah..
dlm kol8 smpyla... pnt xyh ctela.. huhu.
xpela.. org kate dpt blk umah pon jdla..
dh lame x blk... bia ape pon rintangan aku jalan gk.. hehe.
tu je la aku nk cte psl perjalan aku yg sepatutnye 2jm dh jd 4jm...
mmg pnt tp sonok gk.. haha

No comments:

Post a Comment