Wednesday, October 7, 2009

selamat hari raya semua.... maaf zahir batin~

air mata syawal... mak... bapak... maafkan yudin~
siapa aku tanpa mereka...
tangisan itu cukup menunjukkan betapa berdosanya aku kepada mereka...
ya Allah... ampunila dosa mereka...

1 syawal yang amat bermakna bagi ku...

***
baraan bujang raya pertama




cam biasa kalau kat kampung aku ni, 1 syawal mmg baraan (ziarah) bdk2 bujang pusing kampong... sonok!

***

raya kedua~

kebiasaannya hari raya kedua aku akan blk kg kat bagan datoh.
kalau cam sebelom2 ni, raye kat bagan datoh cam x bestla...
sebab blk kampong dengan my big n my lil bro...
sllnye dpt beraye 2 3 umah je...
tapi ntah nape tahun ni rase cam bertuah plak sebab kebetulan pakcik dari banting, klang lambat blk.. so joinla diorang beraye... sonok! banyak umah dapat pegi.
hari tu aku habiskan satu hari kat perak.

***

hari raya ketiga - raya bersama-sama kawan lame sekolah rendah

kebiasaan kami, raya ketiga memang dah plan raye umah kawan-kawan sekolah rendah dulu. so sebagai penggerak.. eceh~ tugas aku mengumpul sebanyak mungkin geng2 sekolah rendah dulu. tapi ramai yang x dpt ikot sbb ade yang dah kawenla, lost contact la, tgh jage anak buahla.. haha macam2. tapi okla... raye hari tu berakhir jam 3 petang.


petang hari yang sama, iaitu pada jam 4 aku sambung misi beraye aku dengan kawan dari sabak bernam. kami beraye di pasir panjang. kenangan yang manis....

kami pulang jam 11 malam.

***

raya keempat

hari raya keempat ni sepatotnya aku bercadang untuk duduk di rumah sahaja, tapi~ harapan tu tak kesampaian sbb kak zura (akak sulong) ajak beraye rumah sedare. so aku pon ikotla... sonok. sekurang-kurangnya xdela bazirkan raya p umah kawan shj. tapi ptg tu sambung beraye di bagan datoh. tapi kali ni bersama kawan2 dari batu40 (sekarang batu 1).

sampai rumah pada jam 7.40mlm

malam tersebut sambung beraya dengan my parent ngn adik perempuan ke rumah terbuka anak2 kariah surau as-ariah disekitar sabak bernam. dapatla 3 rumah. memang penat, tapi seronok.

***

raya kelima - bersama2 bdk2 batu 38

saat2 yang x dapat aku lupakan sebab berjumpa blk ngn kwn2 mase sekolah menengah dulu.
yang x pnah kenal jd knal blk. seronok...




beraya sakan kerumah2 yang aku x penah pegi pon selame ni. baraan kami berakhir pada jam 7 petang.
namun~
aku menyambung misi beraye bersama beberapa orang rakan ke tanjung karang. rumah kawan lama yang dah lame x jumpa. malam tu kami dapat beraye 3 rumah.

kami pulang pada jam 12mlm... fuh~

***

raya kelima - waktu rehat

oleh sebab hari2 beraye, so hari ni aku mmg nk rehat. tggu orang datang umah. lagipon hari ni hari jumaat. masa beraye pon sekejap je. kerja saya hari ni ialah beli barang umah kat pasar dan tunggu tetamu datang.

malam tersebut aku sempat beraye di rumah seorang ustazah kepada rakan saya... dapat duet raya! hehe...

***

raya kelima - hari sabtu... haish~ dah nk blk dh...

aku memang bercadang untuk blk lebih awal namun sebelum pulang ke ipoh, sempat beraya 2 buah rumah. (rumah gadis- bak kata nadhir... haha)
aku bertolak dari sabak bernam pada pukul 12 tghari.
dalam perjalanan tu sempat singgah beraya di rumah rakan aku di lambor.
aku dan rakan balik ke ipoh bersama-sama.
kami sampai di ipoh jam 5++

****
wah.... syoknye raye! pasni pose 6 pulak...
jom kawan2!

No comments:

Post a Comment