Monday, September 27, 2010

have faith...

Assalamualaikum...

terasa agak lama jugak tak menjenguk blog aku ni. maklumlah musim-musim assignment ni, dengan mood raya yang belum ada tanda-tanda nak habis, sibuk dengan kehangatan pilihanraya kampus (hangat ke? hurm...) dan macam-macam lagi la. fokus utama sekarang lebih kepada menyiapkan apa yang tak siap lagi ---> assignment.

hari ni terpanggil pulak aku untuk berkongsi satu video yang aku tengok kat facebook baru-baru ini (kawan yang post video tu.) yang bertajuk "does Allah exist? a story of a barber and his client". video ni ambil dari youtube dan ternyata sangat memberi kesan kepada jiwa dan sanubari aku terutama sebagai seorang muslim. saksikan...


baik secara ringkasnya video kat atas ni menceritakan tentang tukang gunting rambut dengan pelanggannya. tengah syok menggunting rambut tiba-tiba tukang ni keluarkan kenyataan "aku tak percaya ada tuhan." apa lagi bermulalah kisah dan hujah sehinggakan pelanggan tadi habis memotong rambut. apakah kesudahan cerita ini? kenalah tengok sampai habis ye.

apa-apa pun kesimpulan yang dapat aku ambil daripada video ini adalah apakah kayu ukur keimanan kita terhadap kewujudan Allah? kehidupan sehari-hari kita penuh dengan maksiat walaupun kita sedar akan kewujudan yang maha esa. Allah... bila fikir-fikir balik kita ni banyak membelakangi tuhan bila nak melakukan sesuatu. akhir kata aku harap kita semua mengambil iktibar daripada video yang ringkas tapi bermakna ini. sehingga berjumpa lagi di post yang akan datang.

wassalam... (^-^)/

No comments:

Post a Comment