Thursday, November 25, 2010

Alhamdulillah... selamat pergi selamat balik.

Assalamualaikum...

Alhamdulillah... rombongan orang kampung ke kelantan selamat pergi dan baliknya. walaupun kebanyakan tempat yang kami pergi tiada dalam jadual tapi memang seronoklah jugak bila dapat bersama-sama orang kampung berjalan.

antara lokasinya persinggahan ialah masjid beijing, rantau panjang, pengkalan kubor, kota bharu, masjid pulau melaka, bukit bunga dan sempat mengikuti ekspo cheng ho yang kebetulan sedang berlangsung ketika ini. sempatlah juga aku bermalam di rumah kawan di nilam puri (suka hati aku je lari...).

pengalaman yang paling aku tak boleh lupa dapat bertemu dan bersalaman dengan tuan guru nik aziz untuk kali kedua yang kebetulan baru balik dari mengerjakan ibadah haji ketika itu. kalau sebelum ni aku bertemu beliau pada waktu subuh, kali ni waktu maghrib pula. satu-satunya menteri besar yang senang nak jumpa. kalau menteri besar yang lain sangat protokol. langsung tak best.

ada sedikit gambar yang aku nak share dengan korang, banyak tempat tak sempat tangkap gambar.

kat masjid beijing.

shoping sikit je. hehe..

bas kami..

di kb. jalan-jalan di sekitar

tekun menunggu mak yang sedang tawar-menawar

sempat bergambar bersama TGNA.

aku yang pelik dengan parent aku kat ekspo cheng ho.
tak banyak sangat gambar sebab bateri kamera tu cepat sangat low. tu je pengalaman aku selama beberapa hari ni. minggu depan nak jalan-jalan mana pulak? whoaa... habis duit aku.

20 comments:

  1. wah...alhamdullah selamat sampai dan pulang...jalan sakan sungguh..hehe

    ReplyDelete
  2. @Katak Gomok Sulie tq.. tu la.. ni baru sikit ni.. isi mase dan buang duit time2 cuti.. ades..

    ReplyDelete
  3. cantik kn masjid beijing tu??
    ika baru sekali g sana wlaupon ika org klntan.ha3
    xsempat nk g pameran cheng ho tu sbb dh kna blk phang =(
    bukit bunga la paling best sbb bnyak ank patung kt sne.ha3

    ReplyDelete
  4. Kelantan sebuah negeri yang sangat menarik. Kelantan Negeri Tanah Serendah Sekebun Bunga

    ReplyDelete
  5. @ika puk puk aah.. cntek.. tp time kitorg dtg tu ada bnyk srgga la plak.. btw mmg cntek.. aah b.bunga tmpt bli2 tp kami mkn2 je situ.. hehe

    ReplyDelete
  6. @Jey Yusuff yup.. menarik.. tak spt yg sll org ckp tu.. nk tau kne dtg sndri.. klntn mmg best! hehe..

    ReplyDelete
  7. demo boleh kecek kelate dok ni?
    kawe doh biso doh...

    ReplyDelete
  8. syoknyer jenjalan d kelantan. dapt g masjid beijing lagi. dpt g expo cheng ho, best lagi dpt jumpa tg Nik Aziz. perh!

    ReplyDelete
  9. wak, rambut ko dh PENDEK!!!ha3

    ReplyDelete
  10. @WAHIDA ALIAS bkn fmly outing tp orang kg outing.. ekeke.. sonok2..

    ReplyDelete
  11. @Mohd Afiq bin Mohd Yusof agaga.. kawe kecek2 klate ni bole la sikik2.. mu toksey nk tipu kawe lo.. agaga

    ReplyDelete
  12. @Tuah Anugerah. Alhamdulillah semua kebetulan.. ekspo cheng ho kbtulan, jumpa tuan guru pun kebetulan.. rezeki kami pegi sana. asal nak melawat je api tak sangka dapat jumpa macam2..

    ReplyDelete
  13. @iR haha.. tau xpe.. duk umah bape hari mak aku dh bising.. so aku yg taat ni ikut je la.. hehe

    ReplyDelete
  14. lain kalai kalau dtg kelate.. mai umah laa... dtg masa musim buah..baru best

    ReplyDelete
  15. @Abu ades... ni pon dtg sbb ade rombongn org kg.. klu sj2 nk dtg mmg ssh la.. tp ok gk tu.. bile2 la ade mase.. hehe

    ReplyDelete