Wednesday, December 1, 2010

biasalah, naik turun ni...

Assalamualaikum...

"ala.. biasalah harga minyak turun naik ni."


azlan
http://malaysiakini.com/news/149636
siapa kata harga minyak turun naik ni biasa? naik biasalah tapi turun tak biasa kot. baru dua kali turun. hari ni minyak petrol ron 97 naik lagi. kalau sebelum ni rm2.15 sekarang dah rm2.30. jom tepuk tangan...

kita tahu harga minyak petrol dunia untuk ron 97 tengah naik sekarang. tapi apa yang mereka buat untuk mengatasinya? ok naikkan harga minyak. selesai cerita. ok tepuk tangan lagi...

"rakyat perlu berjimat cermat". bila harga minyak naik, harga barang pon automatik naik. macam mana nak berjimat? lagi satu, rakyat je ke kena berjimat? pemimpin pula bagaimana? tepuk tangan lagi... yeay!

tapi kan, korang tak rasa macam benda ni dijadikan macam kebiasaan. mula-mula kita memang kuat menentang. bila dah selalu sangat orang pun dah penat, malas. lepas ni kalau naik lagi lantak koranglah. tepukan sekali lagi...

entri ni bukan nak buat siapa-siapa terasa. tapi ni perasaan aku je. aku ni suka touching. jadi jangan salahkan orang ramai kalau nak touching. salahkan diri sendiri yang buat orang touching. tepukan gemuruh!

12 comments:

  1. :l: camtu mmg seronok... jom...
    :d:

    ReplyDelete
  2. ye tepuk tgn laju2 n bagi gemuruh ye..hahaha..org yg gaji sikit mcm den ni la rasa tempias nye bila semua nek hrga..hukhukhuk

    ReplyDelete
  3. sesungguhnya dragon ball itu ada 7 bijik semuanya..aku nk cri nk mintak hrga mnyak trun..huhu..:f:

    ReplyDelete
  4. @♥ Funna ♥ sian la ekau ek.. sabau je le.. tepuk lg.. huhu :g:

    ReplyDelete
  5. huhuhu naik naik naik lagi..pas ni pakai air liur je :j:

    ReplyDelete
  6. yeahhh..clap..clap..clap...
    nk balik kg naik kereta pun pikir bnyk kali..naik bas jelah nmpknye..jimat skit..hehhe..

    ReplyDelete