Saturday, March 26, 2011

malu... malu...

Assalamualaikum...

sedikitlah luahan perasaan aku terhadap apa yang berlaku kat negara kita ni. malu sebenarnya tapi nak buat macam mana, itulah wajah sebenar kita. tak pastilah sama ada tajuk kat atas tu sesuai ke tak tapi itulah yang bermain di fikiran aku.

apa yang nak aku sentuh ni sekadar meluahkan rasa kesal aku kat orang-orang besar. siapa orang besar? aku kurus so bukan aku la kan? hehe... berkenaan isu-isu mengaibkan orang kat media. ni. kalau nak dilihat daripada komen ustaz-ustaz yang berilmu jelas, aib orang perlu ditutup.

aku taknak cerita pasal orang-orang politik tu. lantak koranglah nak main tarik rambut. tapi apa yang aku nak cerita ni sebab aku malulah dengan kanak-kanak yang masih kecil.

bukan apa, kanak-kanak zaman sekarang ni tv merupakan salah satu hub informasi mereka. tapi bila tengok tv cerita apa yang mereka lihat? kartun-kartun sekarang dah la ganas-ganas tak boleh pakai, tengok berita cerita pasal liwat, cerita pasal skandal seks, cerita pasal hiburan, cerita pasal pusat pelacuran, cerita pasal video lucah dan sebagainya.

malu... malu.... malunya dengan mereka ni. budak-budak tengok video lucah kena marah tapi orang besar tengok jadi tak apa. malu... malu... kalau ada ustaz-ustaz atau ulamak nak bagi nasihat tak nak dengar. tapi kalau ada kepentingan mereka dijulang-julang ustaz tu. apa ni? malu... malu... lepas tu mulalah buat sekolah untuk wanita-wanita terlanjur. malu... malu...

ni la akibat kalau agama diambil sikit-sikit tak ambil semua.

kesal~

3 comments:

  1. Be End perlu turun dgn segera.....!!!!!!

    ReplyDelete
  2. like..!!!
    blh la nk kata yg media ni sekarang dh jadi medium utk rosakkan ank2 bgsa...
    bukak chnnl tu cita cmni, ch ni cita cmtu lak..
    agaknya ni la kot bnda yg nk diterapkan dlm fikiran ank2 muda skrg..
    bila org alim ulamak ni tgur xblh lgsg...

    (fuh, geram2...)

    ReplyDelete
  3. budak2 pn rs nk tau kan liwat tu cmne..vid lucah tu ape ada... aiyoo~~

    ReplyDelete