Wednesday, March 16, 2011

sayangi blog anda...

Assalamualaikum...

dah lama aku tak blogwalk tengok-tengok blog orang lain. baca cerita-cerita best blogger, tengok apa yang diorang buat, kongsi pengalaman yang berguna, tak kurang yang memberi nasihat dan yang mencaci maki.

dah nama pun hidup golongan akhir zaman ni, macam-macamlah perangai orang dapat aku tengok terutamanya kat blog. bukan nak kata aku baik tapi kadang-kadang tengok orang lain aku terkejut sebab ada yang lebih buruk perangainya daripada aku.

adakah ini bermaksud 'tak apa' kalau aku buat lebih jahat sikit sebab ada yang lagi teruk. atau 'kau teruk' aku tak boleh tiru apa yang kau buat. pilihan di tangan anda. tepuk dada tanya iman.

kadang-kadang blog dijadikan saluran untuk mencaci maki orang, luahan perasaan tak puas hati kat orang, tempat untuk mencarut tak tentu pasal. tu ke fungsi blog? kalau macam tu kiranya blog ni macam tempat nak topup dosa la ek?

apa salahnya jadikan blog sebagai tempat nak menyatupadukan umat, sebarkan info-info yang baik dan nak lebih baik tu sebarkan ilmu-ilmu agama sebagai peringatan kepada diri sendiri dan rakan blogger yang lain. kadang-kadang dah jauh menerawang kat dunia internet ni kita lupa nak kembali ke jalan yang lurus.

hurm... saja nak share kat kawan-kawan yang mana ada terasa tu (kalau baca blog akulah), kita ni hidup sekejap je. kenapa nak bermusuhan dan bergaduhan? carilah kawan ramai-ramai, pandai pilih kawan, ramai kawan hidup ceria bahagia selalu... Allah suka Nabi pun sayang...

sekian... salam bersahabat!

1 comment:

  1. assalaamua'laikum. jauh berjalan, sampai kat blog aku yer. thanx for dropping by.

    ReplyDelete