Saturday, April 9, 2011

aku keliru...

Assalamualaikum...

sejak akhir-akhir ni banyak perkara yang buatkan aku keliru. keliru dengan dunia sekarang dan keliru dengan diri aku sendiri. akibatnya orang sekeliling aku jadi mangsa. adeh...

keliru dengan berita kat tv. biasalah musim-musim pilihan raya ni. tengok kat tv macam ada satu parti je bertanding. hehe... keliru status demokrasi. siapa nak beritahu aku apa itu demokrasi? ke... diktator lebih sesuai? keliru beb...

keliru dengan diri aku sendiri ni lagi bahaya. sebab aku pun kadang-kadang tak tahu apa yang aku nak. itu tak boleh ini tak boleh. akhirnya orang sekeliling aku menjadi mangsa. kesiannya... harap lepas ni aku lebih jelas dengan apa yang aku inginkan.

minta maaf aku nak ucapkan kepada siapa-siapa yang menjadi mangsa keadaan. semoga perjalanan hidup aku lancar selepas ini. ya Allah.. jika ia yang terbaik untuk ku, Kau tunjukkanlah... dan jika sebaliknya, permudahkanlah urusan ku ya Allah.

ini semua dugaan. sabar... itu yang penting. sesungguhnya semua ini mematangkan aku...

3 comments:

  1. ape yg nk dikelirukan lagi..memang la dalam dunia nie kl nk dilihat boleh katekan hampir 90% pada aku sume ye mengelirukan, baik dari segi halal haram makan, pemakaian, belajar, arah tuju hidup, jodoh dan banyakk lagi..tapi satu jela kl ko nak pegang,iaitu ikut kata hati yg mana hati yg pertama sekali kata itu yg lebih baik, pada aku..kl rase was2 keliru lagi, mohon pada ALLAh, ALLAh kan lebih mengetahui mayb ALLAH akan tunjukkan kan jalan xpun bg clue....all the best....:)

    ReplyDelete
  2. ha 1 lagi, lupe2...wat satu perancangan dan plan siap2 rancangan hidup supaya ada arah tuju..so kl x center sikit jalan tapi x yah risau ktr dah ade map.cume kiter tny, search sikit2 je supaya x sesat.paham x?....hehehhee...:)

    ReplyDelete
  3. thanks... ni just luahan perasaan berbentuk sindiran sebenarnya.. btw thanks ye...

    ReplyDelete