Friday, August 26, 2011

sirap aku masin!

Assalamualaikum...

wah.. rasa macam dah lama tak update blog ni. nak kata sibuk boleh tahanlah sibuk dengan AR dan assignment lain. hari ni aku cuma nak berkongsi sedikit tentang pengalaman aku belajar kat ipg.

sebenarnya entri kali ni sepatutnya aku dah buat lama dah sejak kali terakhir aku berbuka puasa di surau ipg hari tu. kalau siapa-siapa yang baca status aku mesti perasan. kalau tak perasan nah aku bagi skali print screen dia. hehe...


peristiwa ni berlaku kalau tak silap aku masa aku final semester foundation (persediaan) dulu. waktu tu kelas aku in charge untuk sediakan juadah berbuka puasa.

macam biasalah kalau dah in charge mestilah kena masak-masak sikit. tapi yang jadi masalahnya bila masa buat air. menu hari tu aku dah tak ingat tapi air dia air sirap. kami pun tak tahu siapa yang handle air masa tu.

nak dijadikan cerita, rupa-rupanya air gula yang disangkakan manis tu rupa-rupanya air garam. jadi, kami yang berpuasa ni tanpa segan silu campurkan air garam kat dalam sirap ingatkan manis.

bila tiba waktu berbuka puasa apa lagi, seorang-seorang bising cakap air masin. tapi ada jugak yang balun je walaupun masin. haha.. memang kelakar betul masa tu. kesian kat kawan-kawan yang berbuka masa tu. terpaksalah layan water cooler kat surau. tu pun nasib baik ada.

bila aku buat status pasal perkara ni ramai yang bagi respon. rupanya perkara ni bukan jadi kenangan aku seorang je tapi kenangan ramai lagi rakan kat ipg tu. tak tahulah ni kenangan manis ke pahit. tapi aku rasa ni kenangan masin.. haha.

hurm... tu la memori ipg yang boleh aku ingat lagi sampai sekarang. banyak lagi sebenarnya. bulan ramadan pun dah nak berlalu. sedih rasanya sebab aku ni tak lah banyak mana amal bulan ni tahu-tahu dah nak habis. jom manfaatkan beberapa hari lagi yang berbaki ni!

No comments:

Post a Comment