Monday, November 9, 2009

e.x.a.m.m.o.d.e


Assalamualaikum...
di kesempatan ini aku ingin mengucapkan selamat menduduki peperiksaan kepada semua rakan2 di IPG dan rakan2 di IPT yang mengenali diri aku ini.

kita semua sudah berusaha, sudah berikhtiar, jangan lupa untuk bertawakkal kepada Allah.

kat sini saya nak bagi sedikit doa2 yang boleh membantu kita ketika sedang menghadapi peperiksaan.


doa sebelum masuk ke dewan peperiksaan

-Wa hai yi' lanaa min amrinaa rashadaa-

Maksudnya: Ya Allah, persiapkan kami mengenai dengan urusan kami dengan petunjukMu

doa jika terlupa ketika handak menjawab soalan

-Subhaa na man laa ya naa mu wa laa yas huu
Allahumma zakkirnii maa nasiit-
3 kali

Maksudnya: Maha Suci Tuhan yang tidak pernah tidur dan tidak pernah lalai,
Wahai Tuhanku, ingatkanlah aku apa-apa yang aku lupa


doa memohon kecemerlangan peperiksaan

-Allahumma inni as-alukal fauza 'indal qadha
wa manaazilasy syuhada wa 'ai syas su 'a da'
wan nasra alaal a'daa'-

Maksudnya: Ya Allah Kami memohon kejayaan dalam setiap ketentuan, tempat para syuhada'
dan kehidupan orang-orang bahagia serta kemenangan mengatasi musuh


moga dengan ini aku berharap agar semua rakan2 akan beroleh kejayaan di dunia mahupun diakhirat.

gudluck geng!! :-)

No comments:

Post a Comment