Thursday, January 28, 2010

sabar menanti...


assalamualaikum...


fenomena tak keruan dalam kalangan rakyat IPG kampus ipoh bila mana elaun lambat masuk. sedih juga bila fikirkan pasal elaun yang lambat masuk ni. segala perancangan, urusan pembelajaran dan urusan seharian menjadi terbatas.


makan? "tak payah makan luar... kita masak!"


beli buku? "kami belum ade duit encik... tunggu elaun... (dah masuk 4 minggu kuliah masih tak ada buku... hihi)"


sewa rumah? "alhamdulillah... nasib baik dulu dh bayar sampai bulan 2"


bil eletrik dan air? "wah... tertunggak! cepat geng pecah tabung..."


streamyx? "tension betullah dengan benda ni... asyik rosak je sejak akhir2 ni... tulis blog ni pon kat cc... hehe"


tu semua perkara yang berlaku disekeliling aku sekarang ni. tapi agak2nyalah kalau dah masuk elaun nanti masih macam ni ke?


makan? "erm.. jom mcd!"


beli buku? "ala... fotostat je murah sikit."


sewa rumah? "yang ni memang kena bayar awal2. tak ada kompromi... hehe"


bil eletrik dan air? "wah... bil kita naik la bulan lepas... rm300++!! korang ni makan elektrik ape?"


streamyx? " syoknya facebook... (tak ingat nak belajar... ish3~)"


post aku ni sekadar peringatan kepada diri aku sendiri sebenarnya. sebab sifat manusia tu sentiasa perlu diingatkan. agak2 bila dah hanyut ke nanti mana tahu kan aku terbaca post aku ni ada timbul kesedaran. insyaAllah... kita hanya akan merasa nikmat sesuatu itu bila ia hilang atau dipinjamkan seketika oleh Allah... oleh itu hargailah apa yang kita ada sekarang ni dan harapan aku agar elaun dah dapat nanti aku boleh kekalkan hidup berjimat macam sekarang ni...


ingatlah...

No comments:

Post a Comment