Friday, June 25, 2010

ramadhan mat jo

Assalamualaikum...

baru-baru ni aku ada chat dengan seorang member aku ni. sekarang dia sedang berpraktikal di salah sebuah syarikat animasi kat malaysia ni. aku pun tak pastilah nama syarikat dia apa. tapi syarikat ni terlibat dalam satu projek penerbitan satu drama animasi bersiri yang bakal ditayangkan di rtm pada bulan ramadhan ni.

drama animasi bersiri ni tajuk dia "ramadhan mat jo". bila aku sembang-sembang dengan member ni dia cakap animasi nak bersaing dengan upin dan ipin. boleh ke? jom kita lihat sedikit trailer animasi baru ini.


menurut member aku, kekuatan animasi ni lebih kepada jalan ceritanya. tapi kalau dari segi kualiti grafiknya masih belum boleh nak tandingi upin & ipin. seronok juga tengok perkembangan animasi kat malaysia ni semakin berkembang pesat. mesti seronok kan kalau dapat menjadi sebahagian daripada krew produksi animasi macam ni.

apa-apa pun kita tunggu je bulan ramadhan yang bakal tiba tak lama lagi. kalau rtm lepas memang setiap hari kita dapat tengok cerita animasi ni. majulah animasi untuk negara!

3 comments:

  1. nmpk cm upin ipin lg mantap. tp tak tau lah. hehehe

    ReplyDelete
  2. tu la psl... mmbr tu ckp klu grafik mmg xley lwn upin ipin... so kne tgk jln ceritala.. tgk tau... ;)

    ReplyDelete
  3. wahaha~~
    grafik best coz juz pkai single rander jer..
    character pkai 25f/s rander..
    lalal~
    tgu je la...
    mybe boring...

    ReplyDelete