Thursday, June 24, 2010

tag... tag... tag!!!

Assalamualaikum...


pagi tadi aku bacalah blog lily (member aku), dia ada tulis "saya di tag". tag? pening kepala aku fikir benda ni. aku memang lambat sikit benda-benda blog ni. walaupun dah agak lama (padahal baru berapa hari.. hehe;p) menceburi dunia blogging ni.

jadi, aku yang tak tahu ni pun bertanyalah "apa tu tag?". rupanya benda ni macam orang bagi kita soalan suruh kita jawab. betul ke? macam tu lah yang aku faham. nak dijadikan cerita lily dah pun tag aku dalam blog dia. soalan dia berbunyi begini 20 things about you. susah nak jawab soalan ni. adei~

jadi kena jawablah ni ek? ok aku cuba jawab.

20 things about mohd wakiyuddin

1. left handed.

2. duduk kat sabak bernam, selangor.

3. anak kelima daripada 7 orang adik beradik.

4. kacak. muahahaha!!!

5. hobi aku melukis, surf internet dan jalan-jalan. tengah cuba nak minat membaca ni. adei~

6. bakal seorang guru matematik.

7. aku budak baik. muahahaha!!!

8. aku sayang sangat keluarga aku. (walaupun kuat berjalan tak duduk rumah)

9. aku ni jarang emo, jadi kalau nak gurau kasar pun masih boleh kompromi lagi. jangan over sudah. aku tak layan.

10. kuat merepek kot. (sebenarnya seorang yang ceria selalu..;p)

11. pemalu... hihi.

12. kenderaan yang aku naik sekarang ni adalah smash revo. (akulah rider... bukan mat rempit ye.)

13. selalu ingat pesan mak aku kalau nak keluar mana-mana ataupun nak pergi belajar. "belajar seng tenan, sembahyange ojo tinggal." tak faham cari kamus jawa.

14. yeah.. aku orang jawa.;p

15. aku ni kurang kilo. jadi siapa-siapa nak derma kilo anda bolehlah pm aku.

16. dulu aku kurang bercakap, sekarang aku kena banyak cakap sebab aku kan bakal cikgu.

17. aku ni suka tengok orang. tengok perangai orang dan kawan dengan orang. tak suka nilai orang kalau kita tak kenal dia lagi. "don't judge a book by its cover"

18. kalau makan kat kedai satu benda je yang aku senang nak order, 'teh O ais satu!". kalau makan memang masalah, pening kepala fikir nak order makan apa.

19. sejarah pendidikan... sk kampong banting, samtssaas batu 38, sbpi sabak bernam, kolej matrikulasi kedah dan sekarang, ipg ipoh.

20. dah tak tahu nak cakap apa. erm... aku ni kuat berangan jugak. huhu~

baiklah, itulah serba sedikit tentang diri aku. jadi kalau nak kenal lebih mendalam lagi pm me k! (sebenarnya tak tahu pun apa maksud pm tu. saja tiru-tiru orang buat. hihi...). kalau ada apa-apa yang tak jelas lagi sudilah bertanya ye.

*gambar kat atas tu tak ada kaitan dengan post aku ni pun. saja je upload sebab nampak comel. hehe...;p

No comments:

Post a Comment