Thursday, July 22, 2010

aku cuba...

Assalamualaikum...

sejak akhir-akhir ni aku macam dah bertekadlah nak jadi orang yang lebih banyak membaca. macam apa orang dulu-dulu selalu cakap tu "sehari selembar benang lama-lama menjadi kain" (betul ke ek? hehe...) minimum sehari mesti baca satu helai.

tapi peliknya kat aku ni buku pertama aku baca bukan cerita novel melayu cintan-cintun jiwang ke apa, tapi buku pertama yang aku baca sekarang ni adalah cerita omputih pinjam kat housemate aku. mind set aku satu je, teruskan membaca walaupun kadang-kadang tu satu ayat sepatah perkataan pun aku tak faham. tapi setakat ni cerita tu aku boleh fahamlah dan cerita tu best! fantasi, imaginasi dan mengarut! haha... buku tu tajuk dia "the spooks apprentice" oleh joseph delaney. masih dalam proses nak habiskan sebab buku tu member nak baca. aku dah baca lebih separuhlah jugak...


buat masa ni aku tengah baca buku yakjuj makjuj kat bawah. pun pinjam kat kawan jugak buku ni. sekurang-kurangnya ada bentuk ilmiah sikit bacaan aku ni. sikit-sikit lama-lama nanti habislah baca tu. buku kat bawah ni oleh muhammad alexander dan wisnu sasongko. buku ni setakat yang aku faham menyingkap perihal yakjuj dan makjuj yang anda semua tahu ada kaitan dia dengan hari kiamat dan iskandar zulkarnain. nak tahu cari buku ni baca sendiri.


tapi dalam banyak-banyak buku ada satu buku yang dah lama aku aim nak beli, walaupun aku ni masih je baru dalam proses nak minat membaca tapi aku rasa buku ni amat baik untuk aku buat simpanan (dan bacaan k!) tajuk dia la tahzan oleh dr 'aidh bin abdullah al-qarni. siapa-siapa nak belikan untuk aku buku ni bolehlah bagitahu awal-awal. buku ni aku tengok kat popular ada macam-macam harga. nak kulit keras mahal sikitlah tapi yang biasa harga dia area rm35 tak silap akulah.


harapan aku satu je, konsisten! haha... susah-susah....;)

18 comments:

  1. salam...waaa, taniah2..teruskan niat untuk membaca 2..huhu...emm buku 'la tahzan' 2 mimi ada yang bentuk mini punye...dia ada 3 vol n mimi bru ada vol 1...tp lau yg mcm dlm gmbr 2 ada kat KL..lau berminat blh la pinjam..^_^

    ReplyDelete
  2. nk bli 1 terus... sshla pnjm2... dh lame usya dah pon...

    ReplyDelete
  3. salam..nak ke buku la tahzan tu?

    ReplyDelete
  4. nak bagi ke? nk wt simpanan... sj bace kalau free... atau pun kalau bersedih... huhu

    ReplyDelete
  5. insyaAllah..kalau ade rezeki boleh la bagi..boleh la share saham akhirat sikit..hehe

    ReplyDelete
  6. no need la..xyah hint2..mmg tak terniat pn nk bgtau sape..huhu

    ReplyDelete
  7. bca kite runner n thousand splendid sun...sedap!

    ReplyDelete
  8. alamat? serius ni?
    uiks... x sgkenye... baek...
    alamat rumah sewa la... sbb jarang duk umah betul...
    no 11 jalan bndr baru tambun 3,
    bandar baru tambun, 31400 ipoh.

    ReplyDelete
  9. ok..just nak bg buku je..no matter la..i love reading too..

    ReplyDelete
  10. ur welcome..tp xtau lmbt ke cpt leh anta..yg psti akan smpi la..hehe

    ReplyDelete